Optimist Henk van Straten geeft stokje over aan Miriam van Ommeren

stokje

Another Dutch one, sorry.

Hoofdredacteur Henk van Straten van digitaal cultureel magazine De Optimist heeft zijn functie overgedaan aan Miriam van Ommeren (bassiste van Union Town, stond op ZXZW 2007). Hij blijft wel als redacteur en als raadgever verbonden aan het initiatief.

Van Straten:

Ik ben altijd meer een romanticus dan een realist geweest. Groot in dromen, klein in daden. Het hoofdredacteurschap is niets voor mij. Ik ben en blijf een schrijver; een ouderwetse schrijver (hoe paradoxaal dat ook moge klinken in relatie tot mijn vernieuwingsdrang) die het best gedijt bij een teruggetrokken leven achter een blanco tekstbestandje en niet meer sociaal contact dan strikt noodzakelijk is.
Het is om deze reden dat ik heb besloten mijn rol in De Optimist terug te brengen naar die van redacteur en, bij gebrek aan een beter woord, consultant. Miriam heeft meer dan voldoende wilskracht en organisatorisch talent om iets heel moois te maken van ons magazine. Ik ben ontiegelijk trots op wat wij samen hebben opgericht, en belachelijk nieuwsgierig naar het verdere verloop. Met veel plezier zal ik uw bijdragen blijven bekijken en bewerken, evenals er zelf af en toe eentje in te sturen.

Bron: Nieuwsbrief april 2009, De Optimist

Leave a comment

Filed under Culture

Leave a Reply

