WORM vertienvoudigt prijzen

In het kader van de crisis worden de prijzen van WORM in Rotterdam op 24 maart 2009 vertienvoudigd. De prijs van een biertje zal bijvoorbeeld 17 euro gaan bedragen, een Natte van IJbier komt op 30 euro en Fritz Cola gaat voor 20 euro per flesje van de hand. Ook alle overige prijzen worden 10x zo hoog. WORM wil proberen om de prijs van het bier meer in balans te krijgen met de werkelijke kosten: transport, afvoer, personeelskosten, water etc. Om de shock voor het publiek enigszins te verzachten is de entreeprijs op 0 euro gesteld. Ook verleent WORM het publiek onbeperkt krediet om de drankjes te kunnen bekostigen en (voorlopig) op het huidige niveau te kunnen blijven drinken en consumeren. Het programma van de avond is de eerste in een nieuwe reeks, getiteld: ‘Systems Crash’. Het is een samenwerking tussen het Piet Zwart Institute/Media Design en WORM. De serie avonden gaat in op de vraag of de huidige maatschappij is vervallen in een eng geloof in Systeemdenken; financiële-, veiligheid-, afreken-, computersystemen; het zijn allemaal geconstrueerde werkelijkheden met hun eigen waarden en normen, soms mijlenver van de dagelijkse realiteit, maar kloppend met zichzelf. Het Systeemdenken krijgt zijn beslag in het denken in termen van project-management en bewoordingen als “het omvallen van het financiële systeem” terwijl er waarschijnlijk iets veel groters aan de hand is.

Leave a comment

Filed under Art is good, Fun Factory

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s